Keep flying high.

Semestern börjar närma sig sitt slut och jaa, det känns.. okej.
Jag är inte riktigt gjord för att vara ledig alltför mycket, precis som jag har tagit upp i andra inlägg så har jag ett ganska stort krav på mig själv att göra nytta. Även fast jag börjar lära mig att slappna av så trivs jag, trots allt bäst då jag har ett jobb att gå till på dagarna. Två dagar ledig varje vecka räcker nog åt mig, tänka sig.
Något jag verkligen skulle kunna tänka mig å andra sidan är att jobba sex timmar om dagen, 75% alltså. Det skulle nog vara det ultimata för mig då jag ofta känner att jag inte hinner med allt jag vill på veckorna.
Upp 05.30 varje dag, på jobbet 06.45 och kommer inte hem förrän vid 16.30 då man måste laga mat, diska och jävlas med tråkiga hushållsysslor. Då jag väl är klar med allt känns det helt enkelt inte som att jag orkar mer. Jag orkar inte göra mer än att sätta mig vid datorn och invänta läggdags. Det är helt galet.
Även fast jag vet att det är såhär livet ser ut för de flesta människor så vill jag inte nöja mig med det, jag vill hinna leva också. Kanske får jag det jag vill ha, kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0