28 april.

Vilken lyx att komma tillbaka till jobbet och bara ha två jobbdagar innan det är helg igen. Det fina vädret håller i sig, trots att det (som vanligt) blåser här i stan. Vi kunde sitta ute och njuta av solen både på lunchen och fikat. Nu har jag blivit röd om nästippen, det är ju det enda som sticker fram under solglasögonen.
Just för tillfället sitter jag och tittar på när min fina man lagar mat, Helga ligger och sover vid mina fötter och vi har det riktigt bra alla tre. Något som verkligen är skönt då man har en hund (speciellt en valp) är att man inte spenderar massa dötid i soffan framför dator/tv. Nu är vi ute och går/busar/springer mest hela tiden.
Inatt har jag fått tre timmars sömn, Helga gnällde till vid tretiden och lyckades hinna kissa på golvet innan någon av oss hann upp. Sen låg hon och lekte med sig själv i ytterligare någon timme och rätt som det var gick alarmet igång.
Trots detta är jag relativt pigg och funderar på att åka ut i skogen och promenera en stund. I övermorgon är det Valborg och allt vad det innebär, jag har inga planer än sålänge. Får se vad helgen bjuder på helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0