I can't help thinking this is how it ought to be.

Jag kan sammanfatta min bakning i ett ord - kaotisk.

Jag glömde blanda i saffran och kom på det
alldeles innan jag skulle börja knåda.
Jag glömde att pensla bulljävlarna så
att jag fick ta ut dom ur ugnen igen.
Jag smakade på den goda degen och blev så sjukt
mätt att jag aldrig kommer få i mig något igen.

Men nu har vi lussebullar hemma!

Jag spenderar söndagskvällen med sims.
Det var alldeles för länge sedan och mina
simmar massproducerar barn, dom har så många
att jag inte ens kan hitta på namn längre.

Kommentarer
Postat av: kåln

haha så jag fick dig till att spela sims ;)

2009-09-21 @ 00:01:09
URL: http://kalens.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, bra jobbat med lussebullarna. :P Men men, det är sånt som händer ibland när man bakar - att man glömmer vissa saker alltså. Ibland ordnar det sig och ibland inte. En gång när jag skulle göra vaniljpannacotta (vet inte om det stavas så) då köpte jag kanelstång i stället för vaniljstång... och jag fattade bara inte varför det inte gick att skära den i två delar och skrapa ur vaniljen.. haha. :P kom på efter en låång stund vad som var felet. Har aldrig gjort om det misstaget igen!

2009-09-21 @ 13:13:52
URL: http://sandrabodlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0