You raise me up.

Nu är det bara ett fåtal timmar kvar.
Ett fåtal timmar kvar tills studenten 2009 infinner sig.

Som den tönt jag är, har jag både pirr i magen och sorg i hjärtat.
Imorgon tar 70 % av alla jag känner studenten, de lämnar gymnasiet bakom sig,
de lämnar skoltiden och ger sig ut i vuxenlivet for real.

Inte nog med det, många av dom lämnar mig också.
Lämnar mig här i Östersund för att plugga/jobba på diverse ställen i landet.
Det känns overkligt, opassande och så jävla hårt.

Jag sväljer klumpen i halsen och laddar istället upp för morgondagen.
För då ska jag stå och jubla vid eran utgång, jag ska ta vara på ögonblicket
då jag ser er stå på trappan och minnas det för resten av mitt liv.

Lycka till älskade studenter, fira som aldrig förr! ♥

    
   
   
   
   
   
   

Kommentarer
Postat av: linn

Gråter du med mig imorrn eller?

2009-06-05 @ 01:32:25
Postat av: M.

Liten Robin!

2009-06-06 @ 13:15:23
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: camillash

Jag saknar the old-school-times :/ Men jag minns dom med glädje ^^ Kram!!<3

2009-06-08 @ 13:20:51
URL: http://camcam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0