you got to fight until your dying day.

Justja, jag var ju hos läkaren också, beställde tid förra veckan för att jag har blivit alldeles för less på att jag börjar skaka vid minsta lilla. Och som frisör är det ju inte det ultimata.

Efter lite disskussion om det så kom han fram till att det var en nervsjukdom som kallas intentionstremor vilket innebär:

"Intentionstremor: när tremorn startar vid rörelse men är borta vid vila. Ses vid essentiell tremor som är den vanligaste formen av all tremor. Drabbar den dominerande handen och mest vid statisk belastning och stress." 

 

Det fanns ingen känd orsak till det här men det kan bero på ärftlighet, dock så har ingen annan i familjen några besvär så jag räknar bort den orsaken. 

 

Eftersom jag inte har några större problem med det här än så bestämde vi att vänta och se, blev det värre så skulle jag få någon slags hjärtmedicin som gör att kroppen lugnar ner sig, och ta då jag känner att det är påväg att komma.
Utvecklas det till en svår intensionstremor så kan alternativet att operera ngt i hjärnan uppkomma. Låter nice.

 

Man kan även bota det hemma med alkohol, jag är dock inte säker på om läkaren skämtade när han sa det. Värt att testa?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0