Baby I'm goooone!

Nu när jobbet är över så ska jag göra mitt bästa med att svara på den välkända frågan.
VAD GÖR DU EGENTLIGEN PÅ KRONOFOGDEN!?
 
Jo nu ska ni få se.


Mina dagar börjar i postrummet,
där jag spenderar någon timme åt att
stämpla och sortera all post som kommer in.



När sorteringen är klar, tar jag mig an de enorma mängder
delgivningskvitton som ska registreras.






Sedan är det dags att registrera BF, aka Betalningsföreläggande,
som människor skickar in då någon är skyldiga dom mycket pengar
(eller i vissa fall bara 150 kronor)


Efter det tar jag mig en tripp ut till postrummet igen för att
sortera all utgående post för dagen. Det är ett par fack.

Sådär, det där var mina huvuduppgifter,
utöver det så fikade jag, fixade med returer,
dödsbon, kompletteringar och nedsättningar.
Saker som ni inte har en aning om vad det är.
MAHA.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0