The stars are shining for you.

Efter idag så känner jag mig rätt så orolig över framtiden som frisör.
Vad finns det för alternativ liksom?

Försöka få en anställning
- Det är ytterst få salonger som har anställda istället för att hyra ut stolar, i sundsvall är det ungefär 3, vilket betyder att det i Östersund måste finnas.. 1.. domus typ.

Hyra en stol, därmed starta eget företag - Då du har ett eget företag så måste du först och främst skaffa dig en egen kundkrets, vilket inte är det lättaste eftersom du ska fylla alla dina dagar, vilket innebär ungefär minst 7 kunder om dagen. Sen så vet man aldrig hur mycket pengar man kommer få ut vid månadens slut. Blir du sjuk eller ännu värre gravid, så är det du själv som måste finna en lösning på hur du ska få det att gå ihop ändå, för du får ingen mammaledighet eller sjukpenning.

Öppna egen salong - Om man bortser från PENGAR så gäller det samma sak här, du måste hitta en egen kundkrets och få de där viktiga stamkunderna. Sen så kommer du ändå få betala av alla lån för resten av livet, varesig du har en stor kundkrets eller inte.

Jak er positiv!
Idag har jag tränat lite på uppsättningar, med syntethår (så jag inte kunde arbeta med lock/plattång) och utan hårspray. Så det var inte det lättaste, men jag gjorde bland annat en med inbakade lösa flätor längs sidorna, tuperat överhår som jag drog bakåt. Och allt hår fäst i nacken, gillade den faktiskt ganska mycket, trots att jag bara har gjort den slarvigt så skulle den kunnas göra mycket bättre med locktång och spray.


Kommentarer
Postat av: matilda

snyggt cizsi, du kan du! jag är också orolig över min framtid som frisör, det kommer bli svårt :(

2009-04-02 @ 21:16:55
URL: http://matvild.blogg.se/
Postat av: Vorne

Fint cissi! :D

2009-04-05 @ 19:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0