breathing in the moment.

ingen kan väl egentligen ha missat att jag är inne på min årliga praktik, det är nog det enda jag gnällt om den senaste veckan. hursomhelst, så kunde jag inte haft mer otur med min praktikplats, eller jo.. om inte tove skulle varit mer så hade det varit värre. mycket värre.

för det första så är denna frisörsalong utrustad med 13 frisörer, jag skulle tippa på att 2 av dem är yngre än 50. Och jag säger inte att det är något fel på äldre människor, men de arbetar på ett helt annat sätt, vem vet vad som lärdes ut för så länge sedan. permanent möjligtvis.

för det andra så kom jag och t dit i förhoppningar om att få utveckla våra kunskaper och faktiskt verkligen lära oss något. Men det enda vi lär oss är att rulla bättre permanent. Och ni som mot förmodan tycker att det låter hyfsat, kan aldrig ha rullat permanent.

det tredje och sista jag har att säga är nog värst. tänk er scenariot att gå från:

Måndag 12.15 - 15.15
Tisdag 12.15 - 15.15
Onsdag 8.15 - 15.15
Torsdag 8.15 - 15.15
Fredag - Ledig

Till att jobba från 9 till 5 varje dag med 1 timmes lunchrast.
Jag sitter ungefär och väntar på att få ont i ryggen i 3 timmar innan lunch, sen sitter och har ont i ryggen 4 timmar tills jag slutar för dagen och jag måste ut. Då det regnar.

älskade praktik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0