tension grows, the wistle blows, and the puck goes down the ice.

en efterlängtad hockeykväll skulle det bli.
men kvällen innebar bara ångest. ångest gånger 10.

Med 4 förluster i ryggen går timrå hårt in i matchen och wandell gör första målet efter 5 minuter. 
men sedan ger domaren färjestad chans att spela 5 mot 3 läge och ger praktiskt taget karlstadlaget 2 mål i tidig julklapp.
Efter det så förvandlades timrå ik till sundsvall hockey, inget gick som det skulle och landslagsbackarna var utbytta mot korpenspelare. den enda som höll klassen var johan backlund i mål, men hockey är en lagsport och en spelare kan tyvärr inte hålla upp hela laget.
trots det så byttes backlund ut när färjestad hade kommit upp i 1-5, och fastän andremålvakten Åkerlund inte känns speciellt säker i mål så ändrades attityden helt på timråspelarna.
på ren vilja, men inte så mycket teknik lyckades hemmalaget nästan ta igen. men nära skjuter ingen hare, (jag känner hur du älskar uttrycket therese)

nåväl. jag fick ju iallafall se lite hockey.
I should be happy.. right?




Kommentarer
Postat av: maria

grät du?

2008-10-12 @ 00:03:28
Postat av: Therese

Aw. Illa. Jag älskar när du använder fräscha uttryck.

2008-10-12 @ 01:20:29
URL: http://tereezu.blogg.se/
Postat av: Axl

onödig information känner jag ;P

2008-10-13 @ 08:29:36
URL: http://neveralegend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0