mycoplasmapneumoni.

Väl medveten om att ingen av er kommer bli förvånad så berättar jag om mitt besök på HC och att det var fakking värre än vad jag trodde.
För det första. våran febertermometer är sönder. Jag har tydligen haft feber sedan förra måndagen.
För det andra så "bubblar" det i mina lungor när jag andas. Doktorn använde faktiskt dom orden.

Sen så gjorde jag ett horrible blodprov, ett sånt man sticker i armvecket.
Jag svimmade inte, trots att jag finner det äckligt obehagligt.
Nåväl, de satt på plåster och tejp och allt var det var när de var klara och bad mig vänta i väntrummet.
Efter 10 sekunder så hade jag blött igenom det där jävla plåstret och det rann blod all over.
Jag var generös med att lämna blod iallafall?

Well, Jag fick det på papper att nu har jag halsfluss. Igen.
Sen så verkade det som att jag även hade mycoplasmapneumoni. Wooah, tufft ord. Men det är typ ett förstadie som kan leda till lunginflammation. De riktiga svaren ska jag få i slutet av den här veckan och isåfall så får jag helt enkelt käka dubbel dos antibiotika för att det ska lindra både halsflussen och mycoplasmapneumonin.

Så det blir till att stanna hemma flera dagar till, förmodligen resten av veckan eftersom jag är smittsam.. MAHA:
Haha och förlåt att jag gick på skolan idag och utsatte er för risk men heey, jag hade no clue.


Kommentarer
Postat av: Therese

Du ska få ett immunförsvar av mig i julklapp.

2008-11-11 @ 22:12:28
URL: http://tereezu.blogg.se/
Postat av: ninoo

håller med therese där. finns det någon människa som är mer sjuk än du? jag vet inte jag:P

2008-11-11 @ 23:00:14
Postat av: emilia

haha, ja, du kommer iallafall att hitta till HC livet ut.

2008-11-12 @ 00:52:16
Postat av: maria

immunförsvaret, vart tog det vägen?

2008-11-12 @ 14:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0