Litteraturjävlahistoria.

Litteraturhistoria....

Jag vill kräkas av bara ordet, och här sitter jag och pluggar det vidriga ämnet. Jag försöker iallafall plugga, men det är så mycket som distraherar. Så mycket som jag låter få distrahera mig.

Jag kommer fan inte ihåg sist jag pluggade. Sist jag pluggade till ett prov måste nog varit iallafall 3 år sedan. Men jag kände att det behövdes idag, då jag varken varit på alla lektioner eller ens läst häftet som vi ska ha prov på. Häftet har jag förövrigt lämnat på skolan. Känner ni hur jag tar skolan på allvar? Men serious litteraturhistoria?

Förövrigt så är John Bauer kanske den slappaste och oseriösaste skolan i Östersund, jag kan ta upp flera exempel som visar att man varken behöver närvara på lektionerna eller göra alla kursmoment och ändå få höga betyg. Något som är riktigt tråkigt då dom som verkligen pluggar och anstränger sig får samma eller lägre betyg som dom som smörar sig in istället för att plugga..

For example.
Vi fick en bok att läsa under APU-veckorna, som vi sedan hade "prov" på när vi kom tillbaka till skolan.
Jag hade inte ens öppnat boken och fick VG. Samtidigt som en kompis som till och med läst ut boken fick G.
Sjukt dåligt.


KILL ME.

Kommentarer
Postat av: matilda

det där exemplet handlade ju dock inte om smör, det handlade väl mest om att lärarn va såpass dum att vi fick kolla i böckerna när vi gjorde "provet", haha. jb är slappast nånsin.

2008-11-24 @ 00:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0