Sjung om studentens lyckliga dar.

Jag ligger fortfarande i sängen och tar det så lugnt som möjligt.
Gårdagen var helt fantastiskt rolig, även fast man inte är student så är fan studentdagen en av de roligaste dagarna på året. Ni som inte bor i Östersund kommer aldrig förstå känslan för vad jag vet är det inte likadant i någon annan stad. För det första går alla studenter i hela staden ut på samma dag (igår). Gymnasieskolorna är stängda vilket gör att de flesta andra elever är lediga. Flaken rullar med dånande musik i fyra timmar. Stan stängs av och det byggs en scen utanför rådhuset där ett coverband spelar hela natten. Studenterna går tillsammans i en tåg från Österäng till rådhustrappan klockan 00.00 där de får känna sig kungar bäst fan dom vill.
Vi röjde framför scenen till klockan 02 då vi (och alla andra tydligen) bestämde oss för att köpa kebab. Efter att ha stått i kö i typ en timme tog jag och blixten sällskap hem till frösön med en paus i badhusparken för att njuta av maten. Ååh vad jag har saknat det här, krogarna kan slänga sig i väggen. Inget slår stämningen utanför rådhuset på studentnatten.

Kommentarer
Postat av: Maria

det låter strååålande! Jag ångrar nästan att jag bara satt hemma, haha. Puss

2011-06-03 @ 10:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0