I'll tell you.

Fyfan för den här dagen.
Peppad till tusen slutade jag tidigare (15.00) för att hinna fixa mig i lugn och ro innan vi skulle åka iväg på festen i Hunge. Då jag kliver av bussen så ringer jag i panik till Damme och frågar om han låste dörren när han gick.. Jodå, det hade han gjort och ingen nyckel hade jag. Utlåst till tusen kan vi ju kalla det då Damme åkte till Hammarn imorse. Efter att ha testat ringa till hyresvärden fyra gånger utan resultat ringde jag till vicevärden, i trappuppgången stod numret och även att upplåsning till lägenheter kostade 500 kronor under jourtid. Jag blev lycklig för en stund då jag märkte att klockan bara var 15.15 och jourtiden inte började förrän 16. Tror ni att de svarar? Nej, istället kommer jag till en telefonsvarare som säger att tiderna är 09.00-15.00. Så jag ringer till journumret och skäller på en stackars tant, jag tyckte nämligen att om de inte informerar att de har förkortat tiderna så ska jag fan inte behöva betala heller. Men icke, tanten var envis så jag la på. Efter ett antal raseriutbrott, gråtattacker och samtal så hamnade jag hemma hos mamma. Festen var bara att glömma och Damme fick skicka nycklarna med en busschaufför. Nu sitter jag äntligen i lägenheten, trött och arg över att min fredagskväll är förstörd.. Jag måste försöka packa en väska med kläder innan jag sätter mig på bussen 22.10. Gissa hur glad jag är? Inte så värst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0