Dag nummer tre - Mina föräldrar.

Jag har en mamma som heter Thory och en pappa som heter Thomas.
Mina föräldrar skilde sig när jag var 2 år gammal, och pappa flyttade till sundsvall.
Jag ser det bara som positivt att de skilde sig när jag var såpass liten, det gör att jag inte har något annat att jämföra med. För mig så har de aldrig varit tillsammans och jag har inte behövt bli utsatt för en massa skilsmässobråk.
När jag var yngre så var det schemalagt alltsammans, varannan helg i Östersund och varannan i Sundsvall. Det gjorde att jag fick en lätt separationsångest, jag grät jämt. När jag åkte ifrån mamma så grät jag, när jag skulle åka ifrån pappa så grät jag, snacka om jobbig unge.
Nu gör jag såklart som jag vill men det jag känner av mest numera är skuldkänslor, det är lätt att få det ifall jag t.ex inte har åkt till Sundsvall på länge.
Men det känns ändå som att jag har hittat en fin balans för tillfället.

Min pappa jobbar på LVD - Lastvagnsdelar, är glad i mat och sjukligt sportintresserad. Han är alldeles för snäll för sitt eget bästa och blir som ett barn på fyllan.
Min mamma jobbar på tillväxtanalys, är liten och söt och pedant som ingen annan. Hon är en rastlös själ och spenderar mer tid utomhus än vad hon gör inne.
Jag kan säga med handen på hjärtat, att jag förstår inte hur de matchade varandra.
Men de är så bra föräldrar båda två och jag skulle inte vilja förändra situationen alls om jag hade kunnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0