Dag nummer ett - fem saker du inte visste om mig.

Det är väl lika bra att börja direkt känner jag, nu kör vi.

5 saker du inte visste om mig

Känns som en svår utmaning, då man kan tolka det som man vill. Ska jag tolka det som att någon helt okänd läser eller som att någon av mina fina vänner läser? Wellwell.
1. Jag tror på fullaste allvar att jag en gång kommer att bli miljonär.
Om det sker genom en vinst eller genom hårt arbete vet jag faktiskt inte. Men jag gissar på det förstnämnda.
2. Jag har på senaste tiden blivit löjligt rädd för döden.
Både för min egen skull och för att någon närstående ska dö. Jag har redan skrivit ett testamente och hur jag vill ha det på min begravning - vart jag vill begravas osv. Då jag kör bil ser jag det som ren tur att jag kommer fram dit jag ska. Då jag vet att någon annan åker bil så sitter jag med telefonen redo och smsar en gång varje kvart för att höra om människan fortfarande är vid liv.
3. Jag drömmer om att lämna Sverige och börja leva någon annanstans.
Då menar jag att sälja allt jag har här hemma, köpa en flygbiljett och bara åka iväg. Helt spontant. Dock så vet jag att detta aldrig kommer att ske då jag dels är alldeles för feg för det och för att jag (egentligen) är alldeles för hemmakär.
4. Jag ångrar saker, nästan jämt.
Ordspråket "gjort är gjort" finns inte i min värld, så fort något har gått snett så ger jag mig själv så äckligt dåligt samvete så att det inte är sant. Även fast det i många fall inte är mitt fel över huvudtaget. Vissa gånger skulle jag kunna offra min högra hand för att få saker ogjorda.
5. Min värsta mardröm är att aldrig kunna få barn.
Kids har alltid varit en dröm, det känns så givet att jag ska sitta med en drös ungar senare i livet. Skulle det visa sig att jag är en av de få som inte kan få barn så känns allt jävligt ovärt faktiskt.




Kommentarer
Postat av: matilda

Du är inte ensam om den andra punkten hjärtat mitt.

2010-11-24 @ 22:45:57
URL: http://kalens.blogg.se/
Postat av: tove

haha men gogumman det är klart du kommer kunna få barn :)

2010-11-25 @ 22:19:43
URL: http://tovediana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0