Because I know that's weakness in your eyes.

Dagen har spenderats i soffan framför film och nu har precis hockeyn börjat så jag lär väl stanna här ett tag.

Igår insåg jag att min lillasyster har blivit stor. Jag är fortfarande i ett litet chocktillstånd.
För mig är hon och kommer alltid vara i.. 6 årsåldern. På sin höjd, trots hennes 12 levnadsår.
I höst börjar hon på prolympia, i sexan. Jag var ju jättestor då jag började sexan?

Det hela slog mig då vi var ute på en biltur och jag la märke till lite mascara på hennes ögonfransar.
Hon hade nyinköpta jeansleggings på sig och brydde sig helt plötsligt om hur hon såg ut i håret.
Ord som "men faan också" och "euw" hoppade ur hennes mun och helt plötsligt var den lilla kajsa som bortblåst.

Jag antar att det är dags att acceptera hennes riktiga ålder, hon kan ju trots allt inte vara sex år för alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0