I feel the adrenaline moving through my veins.

I förra årets presidenttal så talade Evert om en idé om att slå ihop Östersund och Sundsvall, ordagrant så sa han såhär.

"Även våra kusiner vid kusten, Sundsvallarna, vill gå med i Republiken.
Det är en bra ambition,
vi skulle åtminstone få bättre lagidrotter här i
Republiken.

Vi gillar våra kusiner, men kanske är det för tidigt att släppa in Sundsvall. Men jag vill uppmuntra dem att fortsätta kämpa med konvergenskraven, som grabbarna inom EU säger. Eller som det heter på modern svenska:
Ta och pimpa upp stan! Pimpa upp er och sen ska jag se vad jag kan göra åt saken!"

På sportsidorna i lokaltidningarna ÖP och LT anstränger dom sig verkligen för att få fram något som de flesta i länet är intresserade av, men jag kan inte säga att de lyckas. Jämtland Basket, ÖHC och ÖFK är välnämnda lag och de hyllas i de flesta artiklar, trots att jag inte vet en enda som är insatt.

Här i Sundsvall är sportsidorna fyllda av i huvudsak Timrå IK, och alla läser artiklarna som om de vore den nya bibeln. Dagen efter en match är det väl dokumenterat om vad som gick rätt respektive fel, och även lite smutskastning mot domaren, ifall han har gjort ett dåligt jobb. Kort sagt finns det alltid ett alternativt samtalsämne om man tvingas prata med en främling, istället för det klassiska som vädret tar man till den senaste matchen.

Matchdagar här i Sundsvall är speciella, antingen så är man på plats i Eon arena, eller så är TVn igång och alla är bänkade. Under matchtid är det klokast att inte ringa någon, om man inte snabbar sig i periodpausen. Det är också helt omöjligt att försöka tigga till sig skjuts under dessa 3 timmar.
Buss däremot är en strålande idé, då man i princip är den enda passageraren och slipper trängas med andra. Såklart är sportradion på så att man inte missar någon detalj i matchen. Det vore ju synd, eftersom man då skulle känna sig utanför dagen efter då diskussionerna är i full gång.
Här har ni svaret varför jag är så insatt i hockeyn, speciellt Timrå IK..

Jag har helt enkelt inte haft något val.

Kommentarer
Postat av: matilda

"trots att jag inte vet en enda som är insatt. " nu ljuger du liiiite jöh, jag är ju insatt i jb :)

2009-02-02 @ 09:01:45
URL: http://matvild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0